114ο Νηπιαγωγείο
Αθηνών
Απρίλιος 2020
Αγαπητοί γονείς,
Πολλαπλά οφέλη αποκομίζουν τα
παιδιά μέσα από το θεσμό της δανειστικής βιβλιοθήκης, όπως έχουν δείξει έρευνες
στις παιδαγωγικές επιστήμες.
Στόχοι μας είναι να μάθουν τα
παιδιά να εκτιμούν τα βιβλία, να τα προσέχουν, να αναπτύξουν τη γλωσσική τους
έκφραση, τις ικανότητες της ακρόασης, της συγκέντρωσης και της παρατήρησης, να
κατανοούν τον προφορικό λόγο, να μπορούν να υποβάλλουν και να απαντούν σε
ερωτήσεις και κυρίως να αγαπήσουν το διάβασμα.
Στο σπίτι, θα τους διαβάζετε
εσείς το βιβλίο, κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Τα παιδιά μπορούν να
αντιγράφουν στο έντυπο που σας δίνουμε ή σε ένα φύλλο χαρτί, τον τίτλο, καθώς
και την εικόνα του εξώφυλλου, σημειώνοντας το όνομά τους και την ημερομηνία που
το διάβασαν.
Σας προτείνουμε μετά την
ανάγνωση, να συζητάτε πρώτα το περιεχόμενο του βιβλίου με το παιδί και ύστερα
να ζωγραφίζει ότι του έκανε εντύπωση.
Φροντίστε να επιστήσετε την
προσοχή στα παιδιά σας για τη σωστή χρήση των βιβλίων, ώστε να μη σκίζονται και
να μη φθείρονται, διότι ένας σημαντικός στόχος αυτής της δραστηριότητας είναι
να καλλιεργηθεί στα παιδιά θετική στάση προς τα βιβλία.
Είναι αποφασιστικής σημασίας η
ενεργή εμπλοκή των γονέων στη δραστηριότητα. Αφιερώστε λίγο χρόνο για να
διαβάσετε στο παιδί σας το βιβλίο που δανείστηκε. Δείξτε ευχαρίστηση για το
διάβασμα. Φροντίστε ώστε το παιδί να είναι ξεκούραστο και να μη νυστάζει, διότι
όλες οι δραστηριότητες που προαναφέρθηκαν (ανάγνωση, συζήτηση, ζωγραφική) θα
πρέπει να γίνουν συνεχόμενα.
Δημιουργείστε ένα χώρο ήσυχο,
μακριά από θορύβους και την τηλεόραση για να διαβάσετε το βιβλίο. Μερικοί
προτεινόμενοι τρόποι για να συζητήσετε με το παιδί σας μετά το διάβασμα είναι
οι ακόλουθοι:
l Ζητήστε
από το παιδί να σας διηγηθεί μέρος ή ολόκληρη την ιστορία.
l Ζητείστε
του να σας περιγράψει μία από τις εικόνες του βιβλίου.
l Ρωτήστε
πώς ένοιωσε σε κάποια συγκεκριμένη φάση της ιστορίας (π.χ. πώς ένιωσες όταν ο
βασιλιάς πρόσταξε να βάλουν στη φυλακή τα καναρίνια;).
l Κάνετε
ερωτήσεις σχετικές με το περιεχόμενο (π.χ. Μετά από τα καρότα τι άλλο έβαλαν
μέσα στη σούπα οι κάτοικοι του χωριού;)
l Ενθαρρύνετε
το παιδί να μιλήσει ελεύθερα για την ιστορία με ολοκληρωμένες προτάσεις και όχι
μονολεκτικά.
l Να
δέχεστε τις απαντήσεις του αποφεύγοντας να κάνετε αρνητικά σχόλια.
l Εξηγείτε
στο παιδί σας τυχόν άγνωστες λέξεις.
Τέλος, όταν θα του ζητήσετε να
ζωγραφίσει ό,τι θέλει από την ιστορία, παινέψτε το έργο του με ειλικρίνεια.
Σημασία έχει η ελεύθερη έκφραση και η δημιουργικότητα του παιδιού και όχι το
αισθητικό αποτέλεσμα.
Μάθετε στο παιδί σας να προσέχει
τα βιβλία και να τα χρησιμοποιεί σωστά.
Καλές αναγνώσεις!
Για το Σ/Κ σας προτείνουμε να δουν τα παιδιά το παρακάτω παραμύθι:
Η τελεία | Peter H. Reynolds
Πρόταση δραστηριότητας: τα παιδιά μπορούν να δημιουργήσουν τις δικές τους ελεύθερες ζωγραφιές με βάση την τεχνική του πουαντιγισμού (με πολλές τελείες), όπως οι ακόλουθες και να μας τις στείλουν! Σχεδιάστε με μολύβι την βασική σας ιδέα και μετά πάρτε τα πινέλα σας ή τους μαρκαδόρους σας και γεμίστε τα σχέδια με πολύχρωμες τελείες!!
Ευκαιρία για δημιουργία & έκφραση παιδιά!!
Σας στέλνουμε και βίντεο για λίγη γυμανστική!! Γιατί φυσικά χρειάζεστε κίνηση και εκτόνωση!
https://www.infokids.com.cy/3-teleia-kanalia-sto-youtube-gia-na-kanoun-gym/?fbclid=IwAR3nJG3WBm1FzEuRex3JZd2VwgJU8AI_6wJvN9VT8Aqe0UVL344UUFV7ECM
https://www.infokids.com.cy/3-teleia-kanalia-sto-youtube-gia-na-kanoun-gym/?fbclid=IwAR3nJG3WBm1FzEuRex3JZd2VwgJU8AI_6wJvN9VT8Aqe0UVL344UUFV7ECM
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου