Μετάφραση

Κυριακή 28 Νοεμβρίου 2021

Δραστηριότητες διατροφής

Σε συνέχεια του θέματος της Υγιεινής Διατροφής  ακούσαμε το τραγούδι «ο Μάγειρας» και φτιάξαμε τους δικούς μας μάγειρες, τοποθετώντας μέσα στο πιάτο υγιεινά φαγητά.






Φτιάξαμε αυτοσχέδια ζυγαριά και ζυγίσαμε φρούτα και λαχανικά, καταγράφοντας τον αριθμό και συγκρίνοντας τα αποτελέσματα. Συζητήσαμε για το ποιο είναι πιο βαρύ, πιο ελαφρύ και κάναμε προβλέψεις για το πόσο θα ζυγίζουν εάν τοποθετήσουμε στη ζυγαριά δύο φρούτα ή λαχανικά.





Παίξαμε on line παιχνίδια σχετικά με τη διατροφή, κάνοντας χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή, αλλά και μαθηματικά παιχνίδια με κάρτες. Μετρήσαμε, βρήκαμε τον αντίστοιχο αριθμό, φτιάξαμε παζλ.









Συμμετοχή στη δραστηριότητα
Crack the Code-Σπάσε τον Κώδικα (συμμετοχή πάνω από 389 σχολεία). Τα παιδιά ζωγραφίζουν με μαύρο μαρκαδόρο μια εικόνα σ’ ένα πλέγμα χρησιμοποιώντας έναν κώδικα και πιο συγκεκριμένα, ένα μαύρο τετράγωνο για τον αριθμό 1 και ένα άσπρο τετράγωνο για τον αριθμό 0. Έτσι τα παιδιά έρχονται σε επαφή με το δυαδικό σύστημα, τη γλώσσα του ρομπότ (όπως την ονομάσαμε). Το ρομπότ μας αποκάλυψε κεράσια, ένα αγαπημένο (και πολύ υγιεινό) φρούτο των παιδιών. Τη δραστηριότητα την ανεβάσαμε στο padlet που αφορούσε στη δράση αυτή, ώστε και άλλα σχολεία απ’ όλη την Ελλάδα να μπορέσουν να σπάσουν τον κώδικά μας! Στη συνέχεια σπάσαμε κι εμείς ένα κώδικα από ένα άλλο σχολείο, όπου μας αποκαλύφθηκε ένα αχλάδι. Για τη συμμετοχή μας πήραμε και έπαινο! Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τη γλώσσα του ρομπότ, κι έτσι αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα ρομπότ με κολάζ, όπου κρατάει κεράσια!







Εμπνευσμένοι από τον Ιταλό ζωγράφο Τζουζέπε Αρτσιμπόλντο φτιάξαμε ομαδικά έναν παράξενο άνθρωπο που κάνει skateboard από φρούτα και λαχανικά.



Δραστηριότητα STEM (πύργοι με μήλα)

Πώς μπορώ να φτιάξω έναν πύργο με κομμάτια μήλου; Με τι θα τα ενώσω;

Ο όρος “STEM” [Science, Technology, Engineering and Mathematics] είναι το ακρωνύμιο για τα πεδία που αναφέρονται στις Φυσικές Επιστήμες, την Επιστήμη, την Τεχνολογία, την Μηχανική και τα Μαθηματικά. Με το STEM επιχειρείται μια διδασκαλία όπου κυρίαρχο ρόλο στο αναλυτικό πρόγραμμα διαδραματίζει η επίλυση προβλήματος, η ανακαλυπτική-διερευνητική μάθηση, ενώ απαιτείται η δημιουργική εμπλοκή των παιδιών  στην ανακάλυψη της λύσης. Το STEM παρέχει ευκαιρίες για την ανάπτυξη δεξιοτήτων ενθαρρύνοντας τα παιδιά να απαντούν σε ερωτήματα και να εμπλέκονται σε παιγνιώδεις δραστηριότητες με θέματα την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία. Με την εφαρμογή του STEM μέσω projects, τα παιδιά μαθαίνουν να αναστοχάζονται στη διαδικασία της επίλυσης αυθεντικών προβλημάτων και αποκτούν δεξιότητες που είναι σχετικές με την παγκοσμιοποίηση στην εκπαίδευση, καθώς εστιάζει στην κριτική σκέψη και στην εργασία σε ομάδες (συνεργασία).






Ρομποτική

Επίλυση προβλήματος: Με τη βοήθεια αινιγμάτων για φρούτα και λαχανικά, οι μαθητές/τριες κλήθηκαν να βρουν αρχικά την απάντηση και έπειτα να προγραμματίσουν το ποντίκι ρομπότ να πάει στη σωστή εικόνα. Ποια είναι η σωστή διαδρομή; Υπάρχουν περισσότερες από μια; Ποια είναι η πιο σύντομη; Σκέψη, συνεργασία, επίλυση προβλήματος, ανταλλαγή ιδεών, προγραμματισμός, εφαρμογή, δοκιμή και αναθεώρηση. Η εκπαιδευτική ρομποτική αυξάνει το ενδιαφέρον των μαθητών για τον προγραμματισμό, καθώς συνδυάζει προσομοιώσεις πραγματικών καταστάσεων με ταυτόχρονη εμπλοκή πολλών πεδίων επιστημών. στρατηγικές ικανότητες που έχουν άμεση σχέση με τη γνώση των δυνατοτήτων τους, καθώς και να κοινωνικοποιούνται.