Το βοσκόπουλο με κουταβάκι που φιλοξενείται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο με αριθμό 3485 βρέθηκε στη Μικρά Ασία. Το έργο ονομάζεται επίσης «Το προσφυγάκι».
Το αγαλματάκι βρέθηκε το 1922 σε ανασκαφές του Έλληνα αρχαιολόγου Κουρουνιώτη στον αρχαιολογικό χώρο του Βουλευτηρίου ή Γεροντικού της Νύσσης. Λόγω της Μικρασιατικής καταστροφής το αγαλματάκι μεταφέρθηκε τον ίδιο χρόνο από τον Κουρουνιώτη στην Αθήνα που το παρέδωσε στο Αρχαιολογικό Μουσείο. Από τότε φέρει το όνομα «το προσφυγάκι».
Ξεκινώντας από αυτό το έργο τέχνης, συζητήσαμε:
-Τι είναι παιδιά ο πρόφυγας;
-Είναι κάποιος που εγκαταλείπει τη χώρα του, για να πάει σε μια άλλη (Κ.Β.)
-Γιατί φεύγει;
-Γιατί έχει πόλεμο, για να μην σκοτωθεί (Ν.)
-Τι παίρνει μαζί του;
-Λίγο φαγητό και τα ρούχα του (όλοι μαζί)
-Πώς ταξιδεύει;
-Με βάρκα (όλοι μαζί)
-Γιατί δεν μπαίνουν σε μεγάλα καράβια;
-Γιατί δεν έχουν χρήματα να πληρώσουν (Κ.Β.)
-Τι παρατηρείτε σε αυτό το προσφυγάκι;
-Είναι ξυπόλυτο (Δ.)
-Είναι ένα κινεζάκι (Η.)
-Είναι 2 χρονών και είναι ένα άγαλμα (Η.)
-Κρατάει ένα λιονταράκι (Μ.)
-Ας μας πει τώρα η Κ. που ξέρει και το έχει δει από κοντά...
-Αυτό είναι ένα προσφυγάκι και κρατάει στην αγκαλιά του ένα σκύλο. Είναι το μόνο πράγμα που πρόλαβε να πάρει (Κ.Β.)
-Είναι κοριτσάκι (Η.)
-Και φοράει και μια κουκούλα για να μην κρυώνει (Β.)
-Ο μπαμπάς και η μαμά του πού είναι;
-Χάθηκε από τη μαμά του και τον μπαμπά του (όλοι μαζί)
-Τους έχασε στη θάλασσα (Γ.)
-Τι θα κάνει τώρα;
-Μπορεί να πεθάνει το μικρό... (Β.)
-Μπορεί να τον πήγαν στο ορφανοτροφείο (Κ.Β.)
-Σκεφτείτε ότι πρέπει να φύγετε από την χώρα σας. Πρέπει να φύγετε βιαστικά. Τι θα παίρνατε μαζί σας για το μεγάλο ταξίδι σε μια άλλη χώρα;
-Θα έπαιρνα μια σακούλα με τα παιχνίδια μου (Χ.)
-Θα έπαιρνα το αρκουδάκι μου (Μ.)
-Θα έπαιρνα ένα παζλ (Ε.)
-Ρούχα (Ν+Κ.Β.)
-Εγώ θα ήθελα να πάρω φαγητό (Γ.)
-Παιχνίδια (Α.)
-Εγώ θα έπαιρνα ένα βιβλίο (Β.)
-Θα έπαιρνα νερό και φαγητό (Η.)
-Θα πάρω ένα πακέτο πατατάκια (Κ.Α.)
-Τι λέτε να έγινε όταν μεγάλωσε το προσφυγάκι;
-Όταν μεγάλωσε, έγινε ζωγράφος (Δ.)
-Όταν μεγάλωσε, πήγε στο σχολείο (Ε.)
-Και έμαθε να διαβάζει (Μ.)
-Ήθελε να φτιάχνει κοσμήματα (Μ.)
-Πολύ ωραία παιδιά, αυτά που είπατε! Θέλετε τώρα να φτιάξουμε ένα ομαδικό έργο για τους πρόσφυγες;
-Ναι! Να κάνουμε ότι είμαστε εμείς τα προσφυγάκια και να ονομάσουμε τις βάρκες μας και τα παιδιάκια (Γ.)
Κι έτσι κι έγινε...Φτιάξαμε χάρτινες βάρκες από εφημερίδα, για να συμβολίσουμε την αβεβαιότητα του ταξιδιού των προσφύγων. Το χαρτί σκίζεται και διαλύεται στο νερό...
Μετά, τα παιδιά έφτιαξαν τα παιδάκια που βρίσκονται μέσα και έξω από τη βάρκα και έγραψαν στις βάρκες τα ονόματά τους. Βάλαμε και ένα φεγγάρι, γιατί ταξιδεύουν και νύχτα και να το εικαστικό μας έργο!
Δόθηκαν και 3 τίτλοι: 1) "Η θάλασσα με τους πρόσφυγες" (Η.)
2) "Η νύχτα των προσφύγων" (Κ.Β.)
3) "Η φοβία των προσφύγων" (Β.)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου