Μετάφραση

Παρασκευή 15 Απριλίου 2016

Ενεργητική ακρόαση (Κλασικό τμήμα)

Στο τέλος της ημέρας ακούσαμε αποσπάσματα από το παρακάτω μουσικό έργο και πήγαμε ένα φανταστικό ταξίδι. Να τι είπαν τα παιδιά:



-Θα πάμε παιδιά ένα φανταστικό ταξίδι με τη μουσική! Για ακούστε...
 Πού βρισκόμαστε;

-Σε ένα όνειρο (Μαρία).
-Νεράιδες βλέπω (Δανάη).
-Και πασχαλινά αυγά (Βλάσης).
-Βλέπουμε μια ορχήστρα με πιάνο (Κατερίνα Β.+Χαράλαμπος).

-Πού βρίσκεται η ορχήστρα που βλέπετε;

-Στη φύση (Μαρία).
-Σαν να ήμασταν στο παλιό μας σπίτι και δεν θα το πιστεύαμε (Γιάννης).

-Εμείς τώρα θα περπατήσσουμε στη φύση.......(βόλτα).....(Τα παιδιά περπατούν στην τάξη)
 Τι είδατε στη βόλτα σας;

-Είδα λουλούδια (Ελένη).
-Είδα πεταλούδες (Κατερίνα Β.).
-Μια νεράιδα (Αλίσα).
-Μια μέλισσα (Νίκη).
-Εγώ είδα γοργόνα (Κατερίνα Α.).
-Είδα πασχαλίτσες (Κωστής).
-Είδα ποντικάκια και κοτοπουλάκια (Ηλίας).
-Δέντρα (Ειρήνη).
-Χελιδόνια (Βλάσης).
-Ουράνιο τόξο (Δανάη).
-Εγώ είδα μαγαζιά (Μαρία). Πουλούσαν φαγητά, φρούτα και λουλούδια.
-Είδα και ένα αεροπλάνο στον ουρανό (Ηλίας).
-Κυρία, εγώ περπάταγα και έβλεπα παντού ανθρώπους σκιές (Χαράλαμπος).
-Είδα πεταλούδες (Σωτήρης Οι.).

(Η μουσική συνεχίζεται...αλλάζει μοτίβο και λέω στα παιδιά: "'Ομως ξαφνικά..."

-Έπιασε καταιγίδα (Δανάη+Ελένη), με ατραπές και μπουμπουνητά και βροχές.
-Ένας ανεμοστρόβιλος (Γιάννης).

................................................Μετά;

-Μια χελώνα περπατούσε και πήγαινε στην ορχήστρα για να παίξει πιάνο (Δανάη).
(Τα παιδιά κάνουν τις χελώνες περπατώντας στην τάξη)...

-Και οι χελώνες έφτασαν! Μήπως οι χελώνες σας είπαν κάποιο μυστικό;

-Μου είπαν οι χελώνες ότι θα μου δώσουν πολλά πασχαλινά αυγά (Ηλίας).
-Εμένα μου είπε μια χελώνα, ότι πρέπει να είμαι ο εαυτός μου (Κατερίνα Β.)
-Η δικιά μου χελώνα, μου είπε να βοηθάω αυτούς που χτυπάνε (Ελένη).
-Εμένα μου είπε να μην ζηλεύω και να μην είμαι τσιγκούνα και να μην κρατάω τα λεφτά και στους ανθρώπους που είναι φτωχοί να μην τους δίνω ούτε μια δεκάρα (Δανάη).
-Εμένα μου είπε για τον Χριστό. Μου είπε ότι δεν πρέπει εγώ να γκρινιάζω και να χτυπάω (Μαρία).
-Εμένα μου είπε να μην φοβάμαι και να παίζω με όλους (Βλάσης).
-Να μοιράζομαι τα παιχνίδια μου (Κωστής).
-Εμένα μου είπε η χελώνα, να είμαι ήσυχος και να τους παίζω όλους (Γιάννης).
-Κυρία, μου είπανε να μοιράσω όλα τα παιχνίδια μου. Δηλαδή να παίζουμε όλοι μαζί (Χαράλαμπος).
-Ακόμα, μου είπαν να μην διστάζω και να προσπαθώ, για να μάθω (Δανάη).
-Εμένα μου είπε η δικιά μου χελώνα, ότι δεν πρέπει να μην δίνω τα παιχνίδια μου, όταν είναι καλεσμένοι στο σπίτι μου (Μαρία).
-Εμένα μου είπε κάποια χελώνα, ότι κάποιοι στα σύννεφα κορόιδευαν τον Θεούλη (Κατερίνα Α.)

...........Η μουσική αλλάζει ξανά....Τι συμβαίνει τώρα παιδιά;

-Σαν να είμαστε στο κανονικό μας σπίτι και να είμαστε πάλι ελεύθεροι (Γιάννης).

-Και τώρα....;

-Εμφανίζεται ένας άνθρωπος στη φύση (Δανάη). Περπατάει στη φύση και είναι λυπημένος.

(Τα παιδιά μιμούνται το περπάτημα αυτού του ανθρώπου και επανέρχονται στην παρεούλα...

-Γιατί είναι λυπημένος;

-Μπορεί να έχει σκοτωθεί η οικογένειά του (Δανάη+Μαρία).
-Μπορεί να μην σκοτώθηκε ολόκληρη, μπορεί να πέθανε η γιαγιά ή ο παππούς που είναι μεγάλοι (Γιάννης).
-Είναι φτωχός και δεν έχει σπίτι (Δανάη).
-Μπορεί να ψάχνει φαγητό (Βλάσης).
-Μπορεί να κόβει ξύλα από το δάσος και να τα πουλάει (Κωστής).

Τα παιδιά θα συνέχιζαν για πολλή ώρα τις σκέψεις τους....αλλά έπρεπε να σχολάσουμε...
Την επόμενη φορά, θα ταξιδέψουμε για περισσότερη ώρα!

Δεν υπάρχουν σχόλια: